Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Dina - 10 juli 2009 10:44

Två bögar från Tjörn ville starta en studiecirkel och sökte ekonomikst stöd hos kommunen. Föreningen ska heta "Fetta kan kvetta" sa männen.

- Så kan ni ju inte heta! Ni kan väl fundera ut ett bättre namn, kanske något där ortsnamnet ingår.

Några dagar senare hade dom tänkt ut ett nytt namn: Tjörn i röva!

Av Dina - 10 juli 2009 10:25

Och så regnade det i stort sett hela tiden.

Men det gjorde faktiskt inte så mycket, för vi hade en del att göra här hemma. Men inte hur tidigt som helst.

Jag har ända sen vi flyttade in här i huset sagt att jag ska köpa en regnmätare. Det har jag gett alla som har köpt hus/sommarställe och som inte har haft någon. Men till mig själv har jag inte köpt nån. Det skulle vi skaffa oss idag. Vi bestämde att medans barnen sov ut skulle vi åka till Ica Maxi och handla mat till ikväll och panta våra tomburkar som nu uppgick till två svarta plastsäckar.

Dom hade ingen regnmätare på Maxi så vi åkte ut till Värmdö och där började en odyssé i alla "braattha" butiker och i några andra affärer med.

Så regnmätaren blev även hinkar, nesessär, en stor bunt Wettextrasor, biabädd, djurfäll, mopp, godis och en massa andra bra att ha saker. Kul!

Sarah, köp ingen vedkorg!

Ja, det är vad som hände igår, på min lediga dag.

Ikväll ska jag jobba, men nu ska jag ut och hjälpa Micke röja bort allt skräp på altanen.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards