Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Dina - 1 juli 2009 10:04

Micke hade i sitt hus två takfläktar.

En i sovrummet och den andra i vardagsrummet.

När vi skulle flytta ihop, dvs när vi köpt vårat hus, sa jag att fläktarna får absolut inte följa med, dom ska slängas!

För att göra en historia kort slutade det med att en fläkt följde med oss till nya huset och den andra fick Mickes pappa.

Väl här i vårt nya hus har Micke inte fått sätta upp fläkten någonstans, men han har tagit väl hand om den.

När vi bott här i ett år byggde Micke in altanen på baksidan och det blev alldeles vindsitlla i vårat sovrum som vätter bakåt.

Hur jag än har försökt öppna korsdrag så har jag tyckt det varit värdelöst.

Jag kan inte sova i ett varmt rum, jag måste ha svalt om jag ska sova.

Vårt sovrum är inte svalt, jag öppnar t o m fönstret på vintern.

Nu när vi gjorde om i sovrummet kom jag på... fläkten.

Jag t o m insisterade på att den skulle sättas upp i taket över sängen.

Micke har varit finkänslig, men jag har sett på hans blickar att det här kommer jag få äta upp... Typiskt!

Men å andra sidan kan han få säga vad han vill. Jag sover som en prins på nätterna nu! :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards