Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Dina - 14 juni 2009 20:19

Dom flesta känner väl till Ernst från tv programmet "Sommartorpet". Här följer några citat som våran gemytlige Ernst har kläckt ur sig...:

*Här sitter jag och känner in rummet.


* Åh, kära nån, vilken dag. Jag är full av intryck.


*Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.


* Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.


* Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.


* Det blir som ett vattenfall av ek.


* Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.


* Se så vackert stenen tar emot oljan.


* Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.


* Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.


* Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.


* Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.


* Först karamar jag alla i familjen - sedan ställer jag mig vid spisen.


* När man var liten var man inte riktigt trygg med tomten.


* Vad är det som gör att vissa granar faktiskt bestämmer sig för att bli julgranar och andra bara är fula.


* Någon har tittat på mossa och gjort ett tyg av det!


* Nu kan jag inte vara kvar här längre. Jag börjar få sådana här konstiga ögon. Jag ser en massa möjligheter.


Av Dina - 14 juni 2009 19:15

Äntligen! Vi har bott här i 5 år och nu ska vi fixa till sovrummet.

Jag har aldrig gillat dom orangea tapeterna på väggarna. Dessutom är garderobsdörrarna standarduppsättning a la 70-tal, d v s grå. *Lovely*

Vi har redan för två veckor sedan köpt ny sänggavel och sängbord. Igår var vi och köpte byråer.

Idag har vi åkt runt till hur många affärer som helst för att hitta tapeter.

När vi för typ tre år sen pratade om tapeter till sovrummet var vi inte på något som gick i rött. Men eftersom vi ändrade åsikt om sänggavel så tyckte jag inte att rött passade med dom vi köpt. Och som vanligt när Micke och jag ska inreda så blir det stora hetsiga diskusioner.

När vi varit i princip varenda affär från Bahaus i Länna till Coop bygg ute på Värmdö så hittade vi tillslut tapeter som vi kunde enas om.

Jag var uppriktigt sagt inte 100 när vi köpte dem. Men ju mer jag ser på dem dessto mer gillar jag dem.

Dom här tapeterna är väldigt vågade för att vara mig. Men väldigt intressanta. Kan knappt bärja mig att få upp dem.

Vi kom iallafall hem vi 16-tiden, då har vi alltså varit ute sen innan 12.

Vi har tömt sovrummet och flyttat ut våran säng i vardagsrummet.

Imorgon sätter vi igång.

Spännande!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards