Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Dina - 13 juni 2009 20:50

Mitt ex har skaffat sig en ny familj. Och alla i den familjen är unikum.

Detta säger jag inte som ett bittert ex, för det är jag inte, det var länge sedan vi separerade och vi har alltid varit goda vänner. Men hans nya familj är en gåta, jag kan nog tala för alla som träffat dem.

Igår gifte sig Uffes (mitt ex) sambos syster sig. Uffe, hans sambo och hennes föräldrar skulle slå följe till bröllopet. När brudens föräldrar anländer till mötesplatsen kom dom bärandes på en stor trunk och varsit medspö.

Uffe frågar om det var någon speciell sed man hade i Kina, som dom kommer ifrån, att man tar med sig fisketillbehör till bröllopet men får till svar att föräldrarna täkte fiska sen, när dom ändå var i stan....

Eehhh, deras dotter gifter sig och dom kunde ändå tänka på att få med sig fiskeredskap på den stora dagen...

Och planerade att gå och fiska sen...

Jag är mållös....

Och full i skratt. Många av oss har sett "Mitt stora feta grekiska bröllop" och skrattat åt kulturkrocken som är i den.

Jag skulle vilja vara med och se brudgummens föräldrars och släkts, som är svenskar, min är brudens föräldrar klampar in tre minuter innan bröllopets början med fiskedon.

Priceless!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards