Alla inlägg under maj 2009

Av Dina - 13 maj 2009 11:00

Det finns ett ordspråk i Grekland som lyder: När Djävulen inte har något att göra bråkar han med sina egna.

I dessa spartider försöker alla med allt. Ja, naturligtvis inte för att tjäna pengar utan för att hjälpa till.... Bla bla bla... hur många gånger har jag hört det där nu?

Igår kom Tena på besök på jobbet. Dom har kommit ut med ett nytt inkontinensskydd. Det var iofs länge sen, vi har haft dem på prov och igår skulle det avgöras om vi skulle fortsätta med dem eller återgå till dom vi hade. Dom här nya skydden var nästan dubbelt så dyra men dom skulle vara dubbelt så bra.

En entusiastiskt dam från Tena klev in i mötessalen och var så till sig av den nya prudukten så man visst inte tillslut vad hon pratade om. På henne lät det som om det var ett nytt aidsvaccin som skulle bota världen. Men det var som sagt böljor...

Dom var jättebra. Man behöver inte alls byta så ofta... Underbart! Säg det till den som kissat ner sig...

Och eftersom man inte behövde byta så ofta så sparde man pengar så då gjorde det inget att dom var lite dyrare.

Jag sa till henne att man visst byter lika ofta, man sätter väl inte på sig ett nedkissat inkontinensskydd när man har varit på toaletten?! Så det var bullshit tyckte jag.

Hon sa att man visst kunde göra det eftersom blöjan kändes torr även när det var kiss i den.

Tena ingår i samma koncern som libress och libero. Ha det i åtanke till nästa kommentar från henne. Hon sa:

Vi är inte här för att tjäna pengar, vi är här för att hjälpa er som personal så det blir lättare och den behövande.

- Aaah, sa jag, ni sysslar med välgörenhet? Underbart!

Då surade hon.

Och jag med, tror hon att vi är dumma, alla som har haft mens och har fått barn vet vad blöjor kostar, oavsett vem dom är till, så varför skulle hon försöka få det till att dessa inkontinensskydd skulle blir så mycket billigare?!

Man byter fortfarande varje gång man är på toa! Inte fan sätter du på dig ett skydd som det ligger kiss i?! Dumkärring!

Iallafall, mötet var 2,5 timmar, och vi höll på att bolla fram och tillbaks.

Det blir dom här inkontinensskydden, men inte pga att man inte behöver byta dem, men det vet inte våran chef, hon tyckte det var underbart att det inte skulle gå åt så mycket blöjor.


Av Dina - 13 maj 2009 10:32

Finns det något värre än kedjemail?!

Jag blir lika irriterad varje gång jag öppnar dom.

Antingen kommer "gulligull" mail, eller snyftarmail, eller annat trams.

Och nästan alla slutar med ett hot om vad som kan hända om man bryter kjedjan...

Jag bryter den VARJE gång, i ren protest!

Och jag förstår inte att vuxna människor går på det här?!

Ok om dom var roliga, DÅ vill jag ha dem och DÅ skickar jag dem vidare, men inte tramset.

Och man förundras varje gång hur lättlurade människor är.

Ett mail som lät som något frireligöst, för det började vackert med vänskap och kärlek, sen fortsatte det med att citera folk som hade skitit i mailet och brytit kjedjan. Vissa hade dött, vissa hade blivit av med jobbet, vissa hade hamnat på gatan?! Men för dom som hade vidarebefodrat mailet hade livet blivit underbart... Mailet hade gått 18 gånger runt jorden och skickades första gången 1988....?! Hur många hade internet då?!?!

Ett annat snyftarmail handlade om en liten flicka, sånt tar, hon hade fått reda på att hon hade bara ett halvår kvar att leva. Hon skrev då en dikt om livet och hennes högsta önskan var att det skulle gå runt jorden innan hon dog så att alla människor ska komma ihåg att leva.... *urk*

Det märks att det var ett barn, hur faaan ska man hinna leva när man har jobb, familj, hem och dygnet bara har 24 timmar?!

Iallafall, eftersom jag inte är någon Jinnie, alltså behöver jag inte uppfylla någons jädra önskan, så vidarebefodrade jag inte det heller. Vad ska hon göra hemsöka mig?!

Flickan hade (tragiskt nog) bara 6 månader kvar, jag kollade när mailet skickades för första gången i den här kjedjan... Jag kan tala om att hon bara är skelett nu, God bless her soul! Vad jag vill ha sagt, hon är borta nu, bryt kjedjan, hoppas den hann runt jorden innan hon klev ner i den.

Nä, skicka gärna mail till mig men inga kjedjemail, jag bryter dem varje gång!


Av Dina - 10 maj 2009 20:53

Då och då vill jag ha fläskfilé, ris och Uncle Bens sås. Men inte vilken som helst utan Oriental chili, den och ingen annan.

Sista tiden har vi inte hittat den i hyllan, så Micke har tyckt att vi ska prova något annat, passa på, menar han.

Och ingen hittills har passat mig. Bara den.

Jag har med fasa insett att den tydligen har utgått ur sortimentet, iallafall hos Ica Maxi.

Men en klämkäck finnig sak i butiken visade mig en annan bruk, den såg väldigt lik oriental chili-burken och sa att det här var den nya, likadan bara lite kryddigare.

Bra! tyckte jag och köpte tre stycken eftersom vi är många...

Kom hem, stekte fläskfilén, kokade riset, blandade ner såsen... och kände till min fasa en söt doft av....av...av... ananas!!!!

Jag gillar inte frukt i allmänhet och ananas i synnerhet!

Jag visste väl att jag inte kunde lita på människan i affären.

Efter det här inlägget ska jag skicka ett mail till Uncle Bens och klaga.

Och vad är nu sensmoralen i denna berättelse?

Jo, finnar kan poppa upp pga lång tids avhållsamhet därav att dom ibland kallas kåtfinnar.

Så, be inte  folk med ansiktet full av finnar om råd, dom tänker på annat!!!

Det är vad jag har att säga idag.

Av Dina - 9 maj 2009 13:53

Jag hade planerat den här dan ganska bra. Och det hade fungerat om det inte varit för MICKE!!! I cast a spell on him! :-(

Idag hade jag tänkt ta itu med Olivers rum. Kasta ut lite möbler och köpa nya. Och jag är på hugget, vet inte varför, men har väldigt mycket ork och motivation just nu.

Micke, som har fått höra alldeles för många gånger hur mycket han har gått upp, har fått för sig att börja banta.

Så i två veckor har han bara ätit lunch på jobbet sen har han levt på nutrilett som en annan fröken...

Igår, efter att resultat har visat sig runt hans midja bestämde han sig för att äta på helgerna, med start igår.

Så till middag beställdes pizza. Två timmar efter pizzan står han och gör toasts, proppat med ost och bacon, tomat, lök och gudvetvad.

Idag pendlar han från att ligga och flämta på soffan till att springa på toaletten.

Visste jag att det skulle bli såhär? Ja!! Det är inte första gången detta sker...

Jag har lärt mig, men inte han..

Jag är inte på bra humör nu m a o, och det blir fan i mig inte bättre när han säger: "Det är väl inte mitt fel att jag är dålig i magen..?"

Inte?!?! Kan du ge dig fan på att det är!  Det och allt annat som kommer gå snett idag!!! *hånflin*

Av Dina - 8 maj 2009 16:09

Butiken som vi handlade våra tvålar och ansiktsmasker och fotbomber heter Lush.

Jag kan varmt rekomendera den. Den har även en webbshop:

www.lush.se 

Ni kommer inte bli besvikna, jag lovar!

Av Dina - 8 maj 2009 13:29

Man har dammat av gamla Viktoria vid Kungsträdgården på torsdagar.

Då är det nämligen klubbkväll och inte vilken klubbkväll som helst, utan riktig discokväll!

Alltså, inte Abba och sånt som man gärna vill se som "riktig disco", för det är det inte. Nej, här spelas artister som Cool and the gang, Earth wind and fire osv osv...

Och jag som har varit så missnöjd med mina fredagskvällar.

Gud har just gett mig en anledning till att tycka om dem, för då kan jag gå ut och stuffa på torsdag.

Och gissa om jag ska! :-)

Av Dina - 8 maj 2009 09:13

För en gångs skull hade jag tänkt till. Mia, som fick följa med, fick ta med sig en större väska är vi hade finskorna. Så både hon och jag åkte in med balleringaskor. Mötte upp Yvonne, Nikos och Pekka utanför nya Louis Vouitton. Fast vi var ganska tidiga, redan 10 - 15 minuter över 20, då dom slog upp dörrarna så var det fullt med folk där inne redan...

Champangen flödade, konjak flödade, äkta choklad flödade, snittar i olika former och smaker flödade, ja faktiskt allt var fantastiskt.

Affären har blivit mycket större nu, två våningar. Jättefin!

Vi minglade runt bland snittar, champange och massa underbara människor.

När vi varit där ganska länge faktiskt var det dags för lite frisk luft och en smygrökning...

När jag stod där ute tittade jag på kön, och där, utan förvarning stod han...!

Ett ex, eller inte ett riktigt ex utan ett sånt där misstag man gärna vill förtränga...

I ett berusat tillstånd på East för 11 år sen hade jag tagit med honom hem.

Han var egentligen inte min typ, inte ens i berusat tillstånd, men jag var "behövande" och han var på...*skratt*

Den historien höll motvilligt i en månad. Jag vill ha en riktig man och han ser ut, då som nu, som en riktig östermalmsbög. Rättare sagt han är en.

Fy fan, nu när jag skriver detta får jag flashbacks... *urk*

Till och med Mia utbrast när jag pekade ut honom: Fy tusan mamma, kan du vara med honom kan du lika gärna bli lesbisk!

I alla fall... Efter stängningen på LV så gick vi till Vapiano, några vill äta och några tog en sista drink.

Väl i slussen kom Mia på hur gott det skull vara med en kebab.

Jag var inte så där jättehungrig, men å andra sidan var natten underbar (all champange antagligen) så vi vek upp till Götgatsbacken och letade efter en öppen kebab kl halv ett på natten. Men vi hittade! Väldigt långt upp på Götgatan.

När vi återvände till Slussen såg vi att vi missat bussen och det var 50 minuter kvar till nästa.

Vi tog Hemestabussen istället, hoppade av i Orminge centrum och promenerade hem i fullmånens sken och sammanfattade kvällen.

Igår var det en fantastisk kväll! :-)


Av Dina - 7 maj 2009 11:38

Ikväll är jag bjuden till Louis Vitton, men har jag något att sätta på mig.?! Nej!! Som vanligt, panik!!

Som pricken över i:t så har jag fått tillbaks min hälsporre, jäkligt lägligt!

Har jättesvårt att gå,speciellt förmiddag och kväll, det brukar bli lättare under dagen, men jag kan inte springa i affärer för då kommer jag inte kunna gå alls ikväll...:-/

Äh, jag åker dit och visar upp mitt underbara jag, dricker champange och åker hem sen...

Jag fick ju inbjudan för att dom ville ha mig där.

I will come

I will see

I will conquer

Sen kommer jag att halta hem och tycka synd om mig själv...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards