Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Dina - 20 maj 2009 06:49

Den 4 maj hölls en annan Eurovisionsfestival. Det var med Klockgrodor.

Sveriges bidrag kom från Mölles klockgrodskör. Dom vann! Dom tog Europa med storm!

Så, mitt förslag är att skicka dem till nästa års mello. Med rätt stylist och så tror jag dom kommer göra sig ganska bra. Jag menar vi skickade ju Charlotte Pirelli förra året...

Av Dina - 20 maj 2009 06:37

Jag jobbade med en tjej igår kväll som var småbarnsmamma. Hon hade en son på 4 år och vi kom in på hur spontana barn är.

Jo, jag vet... Jag kom och tänka på Mia, igen.

Det var när hon var runt 6-årsåldern.

Enda gången dom svarade i telefonen på den tiden var om jag var "upptagen" as in the ladiesroom.

Det var alltid Mia som svarade, Max var för lat och Oliver för liten.

Och varje gång delgav Mia dom som ringde vad jag gjorde.

Och varje gång sa jag åt henne att sluta tala om allt. "Säg bara att mamma är upptagen och fråga om jag kan ringa upp."

Detta höll vi på med länge. Det går inte alltid så fort för damen...*ler*

I alla fall, en dag satt jag där igen och telefonen ringde.

Mia svarar och jag hör till min stora glädje och förvåning att hon säger: "Nej, mamma är upptagen, kan hon ringa upp?"

Personen på andra sidan luren frågade om det skulle ta lång tid och Mia skriker in till mig.

"Mamma, kissar du eller bajsar du?"

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards