Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Dina - 2 maj 2009 23:40

Mia kom hem ilsket som ett bi. Hon hade suttit på bussen och, som jag fattade det, sätet i höjd med hennes fast på andra sidan gången hade det suttit en man. Eller som hon uttryckte det: "En äckelgubbe!"

Han hade tittat ett flertal gånger på Mias byst och nu var hon förnärmad och kränkt och arg. Jag förstod hennes känsla, men försökte ändå tona ner henne med att tala om att hon faktiskt utsätter sig genom att använda både pushup bh och inlägg och uringad tröja, icke att förglömma.

"Det drar uppmärksamheten till sig" försökte jag.

"Det är det det är till för, fräste hon, men inte för gubbar utan för killar i min ålder!!!"

"Ja, men hur gammal var han då?" frågade jag eftersom hon var så upprörd och jag kunde faktiskt se framför mig en äcklig gammal snuskgubbe som tittar på henne med hungrande ögon...

"Gammal! Säkert 30-35 år!! fräste hon

Jag skrattade för mig själv, ville inte visa henne, och tänkte: Hade en man på 30-35 tittad gillande på mig hade min dag varit gjord...

Av Dina - 2 maj 2009 14:37

Vaknade med ett ryck strax efter nio. Det sista jag tänkte på igårkväll, innan jag satte mig och spela och efter också för den delen, var att jag skulle gå in på F&S och se om det fanns plats på dansen. Jag glömde det och imorse trodde jag det var kört, men icke då. Tog cykeln ner till Ormingehallen och dansade loss med alla andra entusiaster.

Kom hem och gjorde iordning frukost till mig och Oliver, sen spelade vi yatzy. Och sen spelade jag det förbannade spelet igen, Olivers kompisar Filip och en annan kom in. Dom var jätteimponerade att jag var så duktig, dom skulle bara veta hur mycket jag har övat... Oliver skvallrade och Filip utbrast: Dina, du har blivit ett riktigt spelgig! (Eller nåt sånt)

Med dom orden var jag tvungen att resa mig upp och göra någon nytta.

Så, nu har jag diskat, bäddat rent i sängen och väntar på Micke som är på väg hem, vi skulle hitta på nåt i det fina vädret.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards