Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Dina - 1 maj 2009 21:52

Tänk att jag har bott i Sverige i 37 år och aldrig tagit en promenad runt långholmen förän idag?!

Det var helt underbart där! Micke, jag och Athos gick om kring i flera timmar, sen satte vi oss och åt en glass i ett av caféerna som fanns där.

Jag kan bara säga att Långholmen har nu blivit en favorit för mig, jag har redan planerat nästa picknick, nästa fika och nästa restaurangbesök alla kommer att ske där. Jag ska gå på vart enda ställe som finns där.

Jag blev dessutom väldigt nyfiken på hela stället, så jag ska ut på nätet imorgon för att hitta en bok om långholmen och husen som finna där. Hoppas Harald Norbeli har skrivit något, jag gillar honom, lyssnade alltid på honom när han hade programmet "Gata upp och gata ner" i radion.

Japp, som sagt jag vill veta allt, om var enda liten sten!

Kul, imorgon ska Micke vara borta hela dagen och jag kan leta efter litteratur i lugn och ro... :-)

Btw... Nästa fina soliga dag, ev nästa helg, tänkte jag packa picknickkorg och Kubspel och alla som vill får följa med! *hinthint*

Av Dina - 1 maj 2009 21:39

Igår kväll ringde telefonen ganska sent. Det var Aulikki som ville prata bort en stund. Trevligt, det var länge sen vi talades vid.

Jag har en ovana att jag måste hålla på med något när jag pratar i telefonen. Dagtid brukar jag plocka runt samtidigt som jag pratar, men det funkar inte lika bra på kvällen. Så då sitter jag oftast och ströspelar mahjong. Igår kväll när jag hade svarat satte jag mig vid Mickes dator för att återigen spela. När man loggar in på hans dator kommer man in på msn sida och där hade dom reklam för ett spel som påminnde om tetris (som jag tycker är kul) så jag tryckte på den. Men fick en spelrunda och ville man spela mer så var man tvungen att logga in sig på King.com vilket jag gjorde fort som attan.

Spelet heter "Bejeweled 2".

Som tur var hade Micke somnat i sin fotölj så han märkte inte att jag tillbringade 2,5 timmar framför datorn. Lång efter att jag och Aulikki lagt på. Jag är ingen spelmänniska, men det här spelet blev som en drog. Lite till och lite till.

Micke har somnat i soffan nu med. Han, jag och Oliver satt och åt middag i vardagsrummet och tittade på film. Filmen är slut, Oliver gick in på sitt rum, Micke sover som sagt och jag tror att jag ska logga in mig på King.com och roa mig lite på egen hand...;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards