Alla inlägg den 24 april 2009

Av Dina - 24 april 2009 11:45

Abort: En död, en sårad.

Av Dina - 24 april 2009 11:21

En tillfredsställelse med att vara mamma är när man kan genera sina barn eller ännu bättre när det visar sig att "mamma har rätt" och absolut när man kan trycka ner deras egna ord i halsen på dem! ;-)

Två veckor innan Max fyllde 18 år hade jag varit ute på morgonen med hunden. Han höll på att göra sig iordning och jag sa att det var kallt ute så att han skulle sätta på sig ordentligt. Sådär omtänksamt som man är som mamma när man vill sina barn väl...

Max gillar inte det, så han suckade högt och sa " Har jag inte sagt åt dig att sluta tala om för mig vad jag ska göra?!"

Jag svarade att sarkastiskt att "Jag är din mamma, jag kommer alltid tala om för dig vad du skall göra!"

Vad fan, dom har "plågat" mig sen dom föddes, it´s payback time, typ resen av deras liv. :-)


Max svarade: Jaja, men om två veckor är vi bara bekanta...!

Oook... tänkte jag.


Härom dan la Max in en bag full med smutstvätt i tvättstugan.

Jag såg den och ignorerade den.

Imorse ropade han på mig. Han stod inne i tvättstugan och sa "Jag tycker det går lite trögt med tvätten, den här väskan har stått här två dar nu med kläder jag använder."

"Jaha, sa jag, varför säger du det till mig?

-Därför att du är min mamma, svarade han.

- Nej, Max nu är vi bara bekanta... *ler*

Toutchdown!

Livet är underbart! :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards