Alla inlägg den 11 april 2009

Av Dina - 11 april 2009 22:27

Idag var jag äntligen ledig. Jag hade sett fram emot att få sooova, åtminstonde till kl. 9.00, men Micke tyckte det var alldeles för fint väder för att sova bort, och han hade rätt.

Så, medans jag trasslade mig ur lakanen så var han och köpte färska frallor till frukost.

Sen väckte jag Oliver, det enda barnet som är hemma, och så åt vi en god påskfrukost.

Efter det gjorde vi oss iordning för att åka och njuta av solen, vi åkte till Maxi för att köpa en pläd (eftersom jag har lagt dom andra på ett mycket bra ställe...) och en freesbee, packade ner dricka, hund och barn och åkte till Nyckelviken. D v s vi och resten av Nacka. Efter att ha solat i ca 3 minuter fick jag fnatt, jag kunde inte ligga kvar, mitt blod började koka så jag tog hunden och gick ner till vattnet.

Sen spelade vi freesbee alla tre och efter en stund åkte vi hem.

Jag stod inte ut! Hur faan ska jag överleva denna sommar?!

Väl hemma fick jag en hel del gjort. Jag påtade i trädgården...eller rättare sagt jag ansade rosorna.

Sen fick jag för mig att jag ska vårstäda, och jag skulle börja i vårat sovrum.

Jag drog fram sängen för att komma åt ordentligt och vad fick jag se....?

Den där jäkla katten, Frasse, hade släpat in en fågel, och inte någon liten heller! Det var en sån där grå/brun ganska fin som finns massor av här vi bor. Färsk var den också. *blä*  Jag mutade Oliver med 30 kr om han tog bort den, funkar varje gång! ;-)















Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards