Alla inlägg den 6 april 2009

Av Dina - 6 april 2009 10:41

Nu är det vår, och då vaknar naturen till liv, d v s ormarna. Nu måste jag gå i skogen och titta neråt igen.

Men jag har blivit duktig. Jag springer inte längre hem och gråter.

Nej, jag kan vänta tills dom slingrat sig över stigen, och ligger dom och solar så springer jag bara förbi dem. Framsteg! :-)

Det är konstigt egentligen, jag ser knappt framför mig i vanliga fall, men när det gäller ormar är jag som en falk, jag ser dem t om under löven!

Nu när jag sitter här och skriver ser jag i ögonvrån nåt som rör sig på golvet, det är en spindel. Hade Mia varit hemma hade hon tvingat mig att ha ihjäl den, hon hatar dem, men jag vill inte att det ska börja regna, så jag låter den vara och hoppas den vänder sig om och går ut.

Hahaha... Medans jag sitter här och skriver om spindlar så kom jag att tänka på en annan person, Sarah, hon är också spindelrädd.

Jag minns när hon skulle flytta in på Ängsövägen och vi var på deras altan när jag tittar på Sarah och säger: "Sarah..."

Jag hinner inte säga mer, Sarah har kastat sig upp och börjat springa fram och tillbaks på baksidan samtidigt som hon kastar av sig tröjan... *skrattar*

Det var en bra entré, Sarah! Ett snabbt sätt att lära känna sina grannar. ;-)

Till saken tillhör att Sarah hade ingen spindel på sig, hon tog bara det säkra före det osäkra.... Minns du? :-)

Av Dina - 6 april 2009 10:29

När jag fick mitt första barn, 1990, var det babybom.

Då fanns det dessutom fler förlossningskliniker och ändå märktes boomen.

Undrar vart alla tar vägen idag, då när jag fick barn, hörde man aldrig att man behövde åka tvärs över hela stan för att föda.

Bodde man i Nacka, födde man i Nacka!


Nu är det verkligen babyboom igen. Alla får barn till höger och vänster.

Kul för dem!

Tyvärr så är min generation inte alltid så imponerad.

Just när vi börjar bli av med de barn vi själva har skaffat, kommer det nya...

Neej, en paus tack!

Men visst är det sött med bebisar, det kan jag absolut hålla med om!

Men det mest skrämmande det är när personer i MIN ålder blir mormor/farmor, morfar/farfar.

Vi är för unga för sånt.

Senast ut i den svängen är Antonia, hon ska bli farmor....

Grattis till henne.

Jag stryper den av mina barn som ens tänker tanken... :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards