Alla inlägg den 1 april 2009

Av Dina - 1 april 2009 11:02

Lagomt till varje nyår så lovar jag mig själv att årets nyårslöfte ska bli att inte spara en massa papper....

Jag ska kasta på en gång det som jag inte vill ha, och en gång i veckan ska jag gå igenom dom papprerna som jag har sparat för att läsa igenom, kasta det jag inte ska spara och arkivera det jag vill ha kvar.

Jag har en pärm för sån´t.

Återigen sitter jag här med en hög upp till taket, reklamblad blandat med annonser och erbjudande blandat med intyg, betalda räkningar och annat smått och gott. *suck*

När fan blev jag så här?! Jag har varit en riktig arkiveringsfachist en gång  i tiden... Allt sattes i pärm, månadsvis och kronologiskt. Nu är jag glad om dom kommer bort från min korglåda...

Varje gång posten kommer och det är ett personligt erbjudande tex så säger Micke "Ska du ha kvar eller ska den slängas?"

Och jag säger: "Nej, spara den jag vill läsa."

Nu slänger jag ett erbjudande som jag skulle läsa som jag inte ens öppnat från Specsavers ang glasögon som gick ut november 2008.

Men vilket år som helst ska jag infria mitt nyårslöfte, det och alla andra som jag har...

Man ska ha ambitioner! ;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards