Alla inlägg under februari 2009

Av Dina - 11 februari 2009 13:19

Känner mig skitdålig idag, feber har jag fått också.

Så kände jag mig igår också, men imorse kände jag mig bättre och trodde att det var på väg över. Nu två timmar innan jag ska jobba, rinner näsan, mitt huvud är på väg att explodera och febern stiger.

Typiskt! Jag kan ju inte ringa NU och sjukskriva mig.

Får försöka ta mig igenom den här kvällen. Blir jag inte bättre är jag nog hemma imorgon.

Fasiken, det här har jag inte räknat med! Har inte tid att blir sjuk nu, dessutom har jag en operation på G om två veckor och då kommer jag ändå att bli sjukskriven.

Blä, det känns inget vidare just nu. Vill bara bädda ner mig och sova...:-(

Av Dina - 9 februari 2009 23:03

Var på Göta Lejon ikväll och såg Buddy Holly. Eller rättare sagt Brolle som honom.

Denna musical är ett måste för alla 50-tals nostalgiker.

Alla som är med i den är musiker, och det märktes, deras skådespelartalanger var inte dom bäsa. Men jäklar vad det svängde! Eller som vissa skulle säga: dom rockade fett!

Har aldrig varit ett Brolle-fan men är på vippen att bli det efter det här. Måste erkänna att killen kan sjunga!


Själv hade jag gjort mig iordning för kvällen. Jag hade en snygg topp, bra makeup, håret utsläppt, hade gjort mittbena och två små flätor i luggen som jag dragit bakåt. Jag kunde ha gått dit som Pocahontas om det inte vore för en liten irriterande detalj. Jag hade inte hunnit färga håret. Så precis som  på mitt foto hade jag många gråa partier.

Så istället för att komma till teatern som en indianprinsessa, såg jag ut som kloka gumman i lägret. :-/

Av Dina - 6 februari 2009 22:02

Egentligen kanske det inte är någonting, det kanske bara är jag. Jag har ju blivit lite småkinkig sista tiden...

Men just nu är jag så jäkla besviken på min kollega.

Hon och jag jobbade tillsammans tisdag kväll. När jag blev akut tillkallad på en annan våning. När jag kom ner drog mannen sitt sista andetag. Och ordinarie peronal hade aldrig varit med om att ta hand om en avliden person och den andra personalen var en vikarie som blev lite nipprig.

Så jag stannade kvar för att hjälpa dem tvätta och klä på den avlidne eftersom anhöriga var på väg. Under tiden kommer min kollega från min våning ner för att se vart jag tog vägen och jag förklarade läget och sa att jag kommer snart.

Detta skedde i tisdags kväll.

Ikväll när jag kom till jobbet säger en annan kollega till mig att den som jag jobbade ihop i tisdags hade fått en jättestor blomma från anhöriga till den avlidne som tack för hjälpen.

"Vilken hjälp?" Undrade jag.

"Jo, för att hon tog hand om J"

"Hon?! Det var ju jag och Achmed!!" sa jag

För att göra en lång historia kort. Hon hade iallafall sagt till anhöriga att det var hon.

Imorgon jobbar vi med varandra igen, hur ska hon se på mig då?

Hon måste ju veta att jag vet att hon ljög.

Och när hon tittar på dom där blommorna, hur känner hon sig då?

Jag skulle skämmas!


Av Dina - 6 februari 2009 11:00

Nu förstår jag vad som menas med det uttrycket.

Mia var med mig på jobbet, hon gjorde sin praktik där.

Vi satt på morgonrapporten med natten och när den var färdig blev det en stunds lösprat.

Jag kände att jag var vid behov av en toalett så jag vänder mig till min kollega som satt ytterst och säger lite så där tyst ursäktandes: "Jag måste gå pudra näsan..".

Då Mia, som sitter på min andra sida hörde mig, tar tag om min arm och väser: "HerreGud, mamma, du är på jobbet. Vem ska du göra dig snygg för här?!"

Jag tittade på henne och log. Det spelar ingen roll hur mycket hon färgar håret svart. Under det är det fortfarande blont....

Eller så är jag helt enkelt efter i mitt sätt att tala. Jag använder fraser som inte längre finns... Den nya generationen känner inte till dem...

Nä, det är nog så att Mia är och förblir Mia...

Av Dina - 4 februari 2009 23:58

Min väninna, inga namn nämnda, hade under en lång tid klagat på sin sambo. Hon kände att deras tid nog var förbi. Men förmådde sig inte att tala om det för honom, än...

Hon och jag har haft långa "terapisamtal" per telefon och diskuterat hennes dilemma. Olika alternativ, sätt att säga att det är slut på ett schysst sätt, när det skulle vara rätt läga osv, sådär som tjejer gör. Analyserar och dessikerar problemen. Senast vi gjorde det var igår, på väg till jobbet. Innan vi la på sa vi att vi hörs senare. Knappt fem minuter senare ringer en snopen väninna och säger: "Han har gjort slut?!"

"Va?!" svarade jag.

"Jo, han ringde nyss och sa att det var slut. Per telefon?!"

Här har vi i månader lagt ner flera timmar i veckan och bollat hit och dit med problemet. Sagt olika fraser högt för att höra hur det skulle låta om det låter bra. Att göra slut är ju ingen rolig sak, det sista man vill är att såra en annan människar känslor, isynnerhet om man en gång har älskat den personen och fortfarande bryr sig om han.

Men det är vi kvinnor det. Vi tar hänsyn, eller gör livet komplicerat för oss, hur man nu vill se det.

En man lyfter luren och deklarerar sitt ärende. Kort och koncist: Det är slut!

Både hon och jag började skratta. Kanske kände vi oss lite dumma också, jag vet inte. Snopet blev det iallafall.

Vi la på igen. Efter att jag grattat henne till att han gjort det enkelt för henne.

På kvällen hördes vi igen. Vi är ju kvinnor, och inte kan vi låta något passera så här lätt. Nej, nu gjorde vi planer på bodelning osv. Och har han något att invända så kommer min väninna darra på underläppen och säga..." Jamen, det var ju DU som gjorde slut..."

Visserligen gör män det lätt för sig. Men vi ser till att dom inte får det! ;-)

Av Dina - 2 februari 2009 09:20

Kärlek och filosofi passar inte alls så bra ihop som kärlek och vansinne.

Av Dina - 1 februari 2009 19:54

Vaknade vid 01:00-tiden inatt av att en mobil ringde. Blev irriterad av att bli väckt överhuvudtaget och ännumer irriterad av att den som ringde ring slog en signal igen när han inte fick svar.

Reste mig irriterad ur sängen för att se vem fasiken det är som ringer mitt i natten, och till vem, när jag hittar Max sovandes i världens yogaställning på Mias säng. Tänkte att jag måste väcka honom innan Mia och hennes vänner kommer hem för hon kommer att bli galen om hon ser Max liggandes där när hon har nybäddat.

Drar lite i Max´byxben för att få liv i honom. Drar lite i hans armar för att få liv i honom. Men det resulterade bara i att han blev ännu krokigare. För att Max inte skulle ramla ner på golvet, kan tänka mig att han hade blivit riktigt tjurig då, så sätter jag armen under Max nacke för att flytta upp han bättre i sängen. Lilla jag och stora tunga överförfriskade Max... Just när jag ska till att lyfta, vaknar Max till och flyger upp med huvudet som träffar mig rakt i ansiktet...

Nu så här i efterhand fick jag nog till zorbadansstegen riktigt bra när jag vacklade runt samtidigt som jag med tungan försökte räkna om jag saknade några tänder... Som tur var satt alla kvar i min mun.

Vid det här laget hade Max rest sig från sängen och kommer emot mig för att se hur det gick. Men full som han var tappar han balansen, 30 cm ifrån mig, faller över mig, jag orkar inte hålla emot och vi båda ramlar in i garderoben i lilla hallen.

Så, förutom rinnande nästa, stickande hals så har jag även idag ont i vänstra käken, vänster ländrygg (där jag åkte in i garderoben), träningsvärk i båda mina armar och ben, som jag fick när jag släpade in Max i gästrummet för att bädda ner honom, han själv var inte mycket till hjälp eftersom han då var sentimental och ledsen för att han skallat mig...

Just nu vet jag inte hur jag kommer att responda när någon kärring på jobbet med småbarn kommer att sucka över att hon var tvungen att gå upp mitt i natten och natta något som väger 5 kg...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards