Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Dina - 1 februari 2009 19:54

Vaknade vid 01:00-tiden inatt av att en mobil ringde. Blev irriterad av att bli väckt överhuvudtaget och ännumer irriterad av att den som ringde ring slog en signal igen när han inte fick svar.

Reste mig irriterad ur sängen för att se vem fasiken det är som ringer mitt i natten, och till vem, när jag hittar Max sovandes i världens yogaställning på Mias säng. Tänkte att jag måste väcka honom innan Mia och hennes vänner kommer hem för hon kommer att bli galen om hon ser Max liggandes där när hon har nybäddat.

Drar lite i Max´byxben för att få liv i honom. Drar lite i hans armar för att få liv i honom. Men det resulterade bara i att han blev ännu krokigare. För att Max inte skulle ramla ner på golvet, kan tänka mig att han hade blivit riktigt tjurig då, så sätter jag armen under Max nacke för att flytta upp han bättre i sängen. Lilla jag och stora tunga överförfriskade Max... Just när jag ska till att lyfta, vaknar Max till och flyger upp med huvudet som träffar mig rakt i ansiktet...

Nu så här i efterhand fick jag nog till zorbadansstegen riktigt bra när jag vacklade runt samtidigt som jag med tungan försökte räkna om jag saknade några tänder... Som tur var satt alla kvar i min mun.

Vid det här laget hade Max rest sig från sängen och kommer emot mig för att se hur det gick. Men full som han var tappar han balansen, 30 cm ifrån mig, faller över mig, jag orkar inte hålla emot och vi båda ramlar in i garderoben i lilla hallen.

Så, förutom rinnande nästa, stickande hals så har jag även idag ont i vänstra käken, vänster ländrygg (där jag åkte in i garderoben), träningsvärk i båda mina armar och ben, som jag fick när jag släpade in Max i gästrummet för att bädda ner honom, han själv var inte mycket till hjälp eftersom han då var sentimental och ledsen för att han skallat mig...

Just nu vet jag inte hur jag kommer att responda när någon kärring på jobbet med småbarn kommer att sucka över att hon var tvungen att gå upp mitt i natten och natta något som väger 5 kg...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards