Alla inlägg den 28 januari 2009

PMS

Av Dina - 28 januari 2009 23:48

Jo, jag vet, jag har haft känningar av den ett längre tag.

Vallningar, hormoner som svallar, men min mens har alltid varit i tid. Alltid.

Utom nu... Jag för inte längre dagbok över när den kommer och går, tycker inte jag behöver efter steriliseringen, men jag vet att mellan mig och Mia är det ca en dags skillnad. Och jag vet att den skulle komma i dagarna, men jag tänkte inte så mycket på det.

Förrän igårkväll, när jag skulle kasta tops i papperskorgen inne i badrummet.

Mia hade slängt en binda där, det betyder att hon har fått sin mens. Och hon har haft den ett par dagar. Men inte jag... Min lyser med sin frånvaro och magen står rätt ut (värre än vanligt).

Känns lite snopet, jag var inte beredd. Även om jag var medveten om att det var på gång så känner jag mig överraskad...

So this is it..? Jag har klivit över till andra sidan... Gick och funderade på det på väg till jobbet. Och det ska jag säga er, gå aldrig i djupa funderingar under PMS, jag hann i mina tankar be Micke fara och flyga. Flytta ut ur vårt hus. Skälla ut mina barn efter noter. Flytta in i en lägenhet på söder. Dra vissa ex inför rätten. Berätta ett sanningens ord för min närmsta släkt och strypa hunden.

Allt detta på ca 50 minuter.

Ni kan tro att jag var helt slut när jag kom till jobbet...

Men nu känner jag mig tillfreds igen. Jag njuter just nu av att veta att jag helt legitimt kan vara "The bitch from hell".

Moahahaha...;-)

Av Dina - 28 januari 2009 23:43

Mickes laptop har en funktion när man ska logga in att man sveper fingret över en liten ruta så känner den igen fingeravtrycket.

Av en händelse så svepte jag mitt pekfiner över där, inget hände. Jag provade en gång till med mitt "Fuckyou-finger" och poff så loggades jag in! :-)

Jag är så stolt över mitt finger, det är bra till mycket! ;-)

Av Dina - 28 januari 2009 11:47

Ni vet dom i Askungen. När dom ska sy hennes klänning.

"Skynda, skynda, skynda, ila

Vi har inte tid att vila.."

Den går i huvudet på mig idag.

Jag gjorde något jag inte borde ha gjort. Jag somnade om.

Efter det att Oliver har gått iväg så skulle jag lägga mig 5 min och lyssna på nyheterna. Jag vaknade 9.30 drygt. Inte bra. Jag hade planerat min förmiddag i minut. Och idag är en sån dag som man inte har någon marginal att spela med. Allt måste klaffa. Och när man planerar att börja sin dag 7.15 och kl hinner bli 10.00 innan man gör det, då är det illa.

Så jag har kastat mig upp. Ringt alla "måste" samtal jag skulle ringa. Grattat dom jag skulle gratta. Tvättat, bäddat sängen, rastat hunden, lagat mat.. Eller just nu håller jag på att laga mat. Så typiskt, när jag börjar 14.00 så brukar Micke laga middagen, men AnnaMaria och Oliver ville ha grekisk linssoppa och den kan inte Micke göra. Så jag erbjöd mig eftersom jag visste att jag skulle hinna. Om jag inte hade somnat d v s..

Som sagt... "Skynda, skynda, skynda, ila. Vi har inte tid att vila..."

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards