Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Dina - 13 januari 2009 22:35

Fruktan har ett syfte men feghet har inget.

Av Dina - 13 januari 2009 22:09

Jag fattar inte, vart är hela världen? Sover alla länders ledare någon vintersömn? Varför protesterar dem inte mot Israel?! Har historien inte lärt oss något?

2:a världskriget och Hitler - han fick många års fritt spelrum innan världen reagerade, och det först när dom själva blev hotade.

Saddam Hussein - Hur många hann inte han tortera och döda? Han var värre än ovanstående. Inte då heller reagerade världen, jo, när senapsgas släpptes ner över kurderna, men det gick snabbt över. Men när USA blev hotat då minsann skulle han elimineras!

Och efter varje gång står världen och skakar på huvudet och undrar hur kunde detta hända?!

Israelerna skulle inte vara så tuffa om dom inte visste att dom hade omvärlden bakom ryggen.

Men det är dags att sluta ha dåligt samvete för något som hände för över 60 år sen, vi , min generation var inte med och kan faktiskt inte ta ansvar för vad som hände då. Så vi borde inte falla för allt ont som dom blivit utsatta för. Vilket var hemskt, missförstå inte, men dags att gå vidare!

Och är det så att vi ska lära oss något av historien så ska väl inte Israel göra samma sak mot palestinerna?

Nä, sluta på att vänta ut hur USA:s president ska reagera på saker och ting och öppna käften och fördöm själva!

Jag tycker detta är väldigt tråkigt som händer, och jag märker på mig själv att jag får något slags hat som jag inte vill ha.

Men det är kanske det vi ska lära oss av historien, judar har aldrig varit sympatiska människor?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards