Alla inlägg under november 2008

Av Dina - 14 november 2008 07:42

Man känner inte igen de riktigt viktiga ögonblicken i sitt liv, förrän det är för sent.

Av Dina - 13 november 2008 19:42

Gör det det hos er också?

Plötsligt stod det disk framme på diskbänken, tallrikar och bestick som någon har ätit med. Jag och Micke har varit på jobbet, två av mina tre barn hemma, men det var inte dom. Ingen ville kännas vid det när jag bad dom göra rent efter sig. Så mina slutsatser är; antingen har mina djur lagt sig till med olater eller så spökar det hemma hos mig.

Spännande! Ett fall för "Det okända".

Vill inte sätta upp en dold kamera heller för då skulle spänningen försvinna om att det spökar hemma hos mig.

Vill inte kännas vid att MINA barn skulle vara lata och slarviga.

Så har inte jag uppfostrat dem.

Nä, det är mkt mer spännande att det spökar.

Undra vad mer dom kan hitta på...?

Av Dina - 13 november 2008 19:32

Lidls anställda har hällt frätande (?!) rengöringsmedel på mat som dom har slängt i sina konteinrar för att hemlösa inte ska äta dem. Här dom helt från vettet?! Fattar dom vad dom har kunnat ställt till med ? Cheferna påstår att dom inte visste något, men helt seriöst, har varit inne på Lidl några gånger, har ganska svårt att tro att personalen skulle ha kommit på det själva. Och i det stora hela; vad spelar det för roll om mat som dom ändå har slängt blir uppätet av någon som är hungrig??

Varför inte istället lägga ut maten så dom kan ta, typ fågelbord? Jag är medveten om att sista meningen lät nedvärderande, det var inte meningen men ni försår nog vad jag menar. Nä, bort med missunnsamheten!

Varför inte underlätta för varandra istället för att motarbeta varandra?

Av Dina - 13 november 2008 19:13

Ett liv utan diskussion är ovärdigt människan.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards